Saturday, September 18, 2010

Seri Aidilfitri bersama Anish

Entah mengapa malam itu mata sukar untuk lelap. Sunyi sepi dan gelap seisi rumah. Yang terdengar cuma bunyi nafas Wawa yang sedang lena dibuai mimpi disebelah. Ummi mengambil peluang menziarahi 'rumah2' teman terdekat. Alhamdulillah. Bahagia membaca catatan-catatan pengalaman mereka. Ketika menziarahi blog Sara, mula-mula terdetik, 'wah, Sara ada header baru. Comel betul la'. Rupa-rupanya ada seorang adik yang menawarkan untuk membuatkan header secara percuma sepanjang Ramadhan. Namanya Anish. Sukar Ummi hendak percaya yang Anish melakukannya tanpa mengenakan sebarang bayaran. Subhanallah. 

Langsung Ummi menziarahi blog Anish. Sudah ada sederet panjang header-header yang telah beliau siapkan. Pelbagai citarasa, konsep dan warna. Hanya dengan keterangan ringkas dari pemohon, beliau berjaya menghasilkan header mengikut yang diingini. Berkali-kali Ummi fikir, apakah patut dicuba atau tidak memandangkan Aidilfitri cuma beberapa hari sahaja lagi. Apa yang Ummi tulis pada Cik Anish?

Salam Anish,
ketika menziarahi blog seorg kawan baik, dpt tahu tentang kesediaan Anish utk bantu buat banner blog. Wallahua'lam, masih sempat atau tidak kerana beberapa hari lagi akan lebaran. Kalau masih berkesempatan, Ummi ingin bantuan Anish juga. Blog keluarga kami : http://baitulsmr.blogspot.com/
1. size header: seperti yang sekarang ini. Maaf Ummi tak tahu berapa ukurannya...
2. text: seperti header sekarang ini
3. colour: warna-warna tanah dan hijau daun
4. design:berkonsepkan catatan hidup sebuah kelaurga yang diwarnai dengan cinta.
Apapun, seandainya Anish tidak berkesempatan, Ummi sangat memahaminya. Terima kasih sebelum dan sesudahnya. Have a wonderful blessed Ramadhan. :) 


Alhamdulillah, rezeki keluarga kami Anish menjawab Ok. Perhubungan kami cuma beberapa kali berakhir dengan hasilnya header cantik sekarang ini. Anish juga bersabar melayan karenah Ummi yang minta, 'simple but elegent, ada ladybug sebagai penyeri, tidak terlalu girlie'. Hasilnya, rumah kami yang ini..


bertambah seri di Aidilfitri ini...


walaupun design awal Abi adalah yang ini...


Buat Adik Anis Nadiah,
terima kasih banyak atas kesudiannya menyiapkan header buat rumah maya kami. Kebaikan Anish sangat kami hargai. Teringin sekali hendak bersua muka dengan Anish... Semoga Allah membalas kebaikan Anish dengan kebaikan yang berganda. Mudahan kemahiran Anish sekarang ini semakin meningkat maju dan diberkati Allah selalu. Salam Aidilfitri dari sebuah keluarga kecil di Berlin.

Wassalam,
Ummu Khaulah
- 18092010 -

1 comment:

  1. Assalamualaikum Mar
    berkunjung ke blog Mar ...
    MasyaAllah,the great job
    semoga sis Anis diberkatiNya.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails